Kępno gminą silnych rodzin i solidarnych mieszkańców przeciwdziałającą wykluczeniu społecznemu.
Infolinia: (62) 782 47 67
Kępno gminą silnych rodzin i solidarnych mieszkańców przeciwdziałającą wykluczeniu społecznemu.
Planowana wypłata świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń opiekuńczych oraz zasiłku stałego: 18.12.2024r. a zasiłku celowego: 10.12.2024r.
Siedziba:
ul. księdza Wawrzyniaka 10
63-600 Kępno
Zapraszamy:
od poniedziałku do piątku
od 8:00 do 16:00
Kontakt:
tel. / fax: Sekretariat (62) 782 47 67
tel. Świadczenia rodzinne (62) 782 01 39
e-mail: kontakt@mgops.kepno.pl
Zapraszamy na stronę internetową:
www.szansa.kepno.pl
Planowana wypłata świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
świadczeń opiekuńczych oraz zasiłku stałego: 18.12.2024 r.
a zasiłku celowego: 10.12.2024 r.
Wielkopolska Infolinia Wsparcia dla seniorów i opiekunów
Usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz poprawa dostępności architektonicznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych
GMINA KĘPNO/ MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KĘPNIE
ZAPRASZA DO UDZIAŁU W PROJEKCIE
„DOOR-TO-DOOR W MIEŚCIE I GMINIE KĘPNO”
Jeżeli jesteś:
niepełnosprawnym mieszkańcem Gminy Kępno,
masz ukończone 18 lat
posiadasz orzeczenie o niepełnosprawności (lub równoważnym);
lub nie posiadasz orzeczenia ale potrzebujesz pomocy w zakresie transportu ze względu na trudności w samodzielnym przemieszczaniu się ze względu na ograniczoną sprawności min. poruszasz się na wózku inwalidzkim, o kulach, jesteś osobą niewidomą, słabowidzącą, mającą problemy w komunikowaniu się, w szczególności z uwagi na niepełnosprawność intelektualną, chorobę psychiczną, schorzenia neurologiczne, całościowe zaburzenia rozwojowe lub inne problemy ograniczające mobilność.
skorzystaj z możliwości bezpłatnego dowozu w ramach realizacji
USŁUGI INDYWIDUALNEGO TRANSPORTU DOOR-TO-DOOR
/to znaczy od drzwi do drzwi/
Z usługi transportowej mogą skorzystać już od 01.06.2021r. uprawnieni mieszkańcy Miasta i Gminy Kępno od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00 w granicach administracyjnych gminy Kępno, a poza jej granicami tylko w przypadku uzasadnionym. Osobom niesamodzielnym w trakcie transportu może towarzyszyć /bezpłatnie/ opiekun transportu lub opiekun własny po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby takiej osoby.
Usługa transportu ma na celu ułatwienie integracji społeczno-zawodowej osób z potrzebami wsparcia w zakresie mobilności mieszkańców, którzy borykają się z problemami dotarcia min.: do ośrodków zdrowia, urzędów, ośrodków kultury, obiektów sportowych, wszelkiego rodzaju szkoleń itp.
ZAMAWIAĆ USŁUGĘ MOŻNA
za pomocą formularza zgłoszeniowego + załączniki dostępne na stronie internetowej MGOPS
pod tymczasowym numerem telefonu: 690 216 055 od poniedziałku do piątku od 8:00 do 14:00
w siedzibie Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Ks.P. Wawrzyniaka w Kępnie
za pomocą aplikacji (szczegóły w krótce)
wysyłając e-mail na kontakt@mgops. kepno.pl
Szczegółowe informacje zawarte są w Regulaminie świadczenia usługi indywidualnego transportu door-to-door na stronie mgops.kepno.pl
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie w związku z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej programem „ Opieka wytchnieniowa – edycja 2021” , realizowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu, poszukuje osób mogących świadczyć usługi w formie opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego realizowanej w Ośrodku Wsparcia- Całodziennym Klubie Seniora „Pod Żurawiem” w Kępnie.
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie w związku z rozpoczęciem realizacji programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2021, realizowanego w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych ogłasza nabór wniosków dla osób spełniających następujące kryteria ogłoszone w programie i zainteresowane uzyskaniem wsparcia.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi.
- poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej
Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw. Usługa opieki wytchnieniowej może służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.
W pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności lub osobą ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub z orzeczeniem równoważnym, która:
a) ma niepełnosprawność sprzężoną/złożoną,
b) wymaga wysokiego poziomu wsparcia,
c) stale przebywa w domu, tj. nie korzysta z ośrodka wsparcia lub placówek pobytu całodobowego, np. ośrodka szkolno-wychowawczego czy internatu.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie bierze również pod uwagę stan zdrowia i sytuację życiową uczestników Programu.
W roku 2021 ustala się limit 240 godzin dla opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego.
Usługa w ramach opieki wytchnieniowej będzie realizowana w formie stacjonarnej opieki dziennej w Ośrodku Wsparcia – Całodziennym Klubie Seniora „Pod Żurawiem” w Kępnie.
W celu rzetelnej kwalifikacji uczestników do wniosku należy dołączyć Kartę pomiaru niezależności funkcjonalnej wg zmodyfikowanych kryteriów oceny FIM (stanowiącej załącznik 7 do Programu), którą uzupełnia lekarz rodzinny/ lekarz rehabilitacji medycznej/ fizjoterapeuta/pielęgniarka. Kompletne wnioski wraz z załącznikami należy składać do dnia 18 czerwca 2021 w sekretariacie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie, ul. Wawrzyniaka 10 lub przesłać pocztą pod adres: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie, ul. Ks. P. Wawrzyniaka 10, 63-600 Kępno Druki wniosków wraz z załącznikami dostępne są w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kępnie, oraz na stronie internetowej kontakt@mgops.kepno.pl
Więcej informacji można uzyskać u koordynatora programu Pani Anny Jarczak tel. 692-216-055
Pliki do pobrania:
1. Karta zgłoszeniowa
2. Karta oceny osoby
http://www.niepelnosprawni.gov.pl/a,1134,komunikat-o-ogloszeniu-programu-opieka-wytchnieniowa-edycja-2021
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie w ramach projektu pn. „Usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz poprawa dostępności architektonicznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych”, tytuł projektu: „Door-to-door w Mieście i Gminie Kępno”, poszukuje: Opiekuna (asystenta) z kat.D lub kat.B
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie w ramach projektu pn. „Usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz poprawa dostępności architektonicznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych”, tytuł projektu: „Door-to-door w Mieście i Gminie Kępno”, poszukuje: Kierowcę z kat.D i orzeczeniem o niepełnosprawności, Opiekuna (asystenta) z kat.D (który będzie zastępował kierowcę w razie jego nieobecności) i Dyspozytora.
Ministerstwo Rodziny
i Polityki Społecznej
Zapraszamy do zgłaszania się o przyznanie usług Asystenta
osobistego osoby niepełnosprawnej
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie w związku z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej programem „ Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej – edycja 2021” , realizowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu, zaprasza osoby chętne do wzięcia w nim udziału.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla:
Do zadań asystenta należeć będzie udzielenie pomocy m.in:
Limit godzin usług asystenta przypadający na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 60 godzin miesięcznie.
O zakwalifikowaniu do udziału w programie decyduje sytuacja życiowa oraz kolejność zgłoszeń.
W przypadku większej liczby osób zainteresowanych zostanie utworzona lista rezerwowa.
Uczestnik Programu za usługi asystenta nie ponosi odpłatności.
Program trwa do 31.12.2021 roku.
Osoby, które chciałyby skorzystać z pomocy asystenta proszone są o wypełnienie karty zgłoszenia oraz podpisanie klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych (stanowiących załączniki do ogłoszenia) i dostarczenia ich do Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie.
(Do Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 należy dołączyć kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego do wyżej wymienionych lub w przypadku dzieci do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.)
Dokumenty należy złożyć w następujący sposób:
Szczegółowe informacje na temat w/w Programu można uzyskać w:
Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kępnie – tel: 62 78 247 67
u koordynatora Programu Pani Sylwii Witak.
Planowana wypłata świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń opiekuńczych oraz zasiłku stałego: 25 maja 2021 r., natomiast świadczeń wychowawczych 500+ : 21 maja 2021 r.
Wspólnota AA oferuje spotkania online tłumaczone na PJM oraz z napisami w języku polskim - w każdą niedzielę o godzinie 19.00. Na tych spotkaniach dzielimy się naszymi doświadczeniami związanymi ze zdrowieniem z choroby alkoholowej. Więcej informacji o AA oraz datach innych spotkań można znaleźć na stronie http://www.glusi-aa.pl
Od 1 kwietnia do 30 września 2021 r. Główny Urząd Statystyczny
przeprowadza Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.
Udział w spisie jest obowiązkowy.
Spisem objęte są osoby, które 31 marca 2021 r.:
• mieszkały w Polsce na stałe lub przebywały czasowo – zarówno
obywatele polscy jak i cudzoziemcy,
• obywatele polscy przebywający za granicą, którzy nie wymeldowali się
z pobytu stałego w Polsce,
• osoby bezdomne – obywatele polscy i cudzoziemcy.
Obowiązkową metodą jest samospis internetowy. Wejdź na stronę GUS
spis.gov.pl i wypełnij formularz spisowy. Jeżeli nie możesz tego zrobić we
własnym zakresie, odwiedź najbliższy urząd gminy. Na czas trwania spisu
urzędy gmin przygotowały specjalne miejsca, gdzie wykonasz samospis.
Nie możesz wykonać samospisu internetowego? Zadzwoń na infolinię:
22 279 99 99 i spisz się przez telefon.
Jeśli nie spiszesz się przez internet ani przez telefon, skontaktuje się
z Tobą rachmistrz telefonicznie lub bezpośrednio, aby przeprowadzić spis.
Zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań
w 2021 r. nie możesz odmówić mu przekazania danych.
Pamiętaj, że udział w spisie jest obowiązkowy – tak stanowi ustawa
spisowa. Odmowa udziału w spisie powszechnym grozi karą grzywny
na podstawie art. 57 ustawy o statystyce publicznej.
Nie obawiaj się o swoje dane. Są u nas bezpieczne, ponieważ chroni je
tajemnica statystyczna. Dane jednostkowe zbierane i gromadzone
w badaniach przeprowadzanych w ramach statystyki publicznej są
poufne i podlegają szczególnej ochronie. Pracownicy statystyki
publicznej są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy
statystycznej.
Planowana wypłata świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń opiekuńczych oraz zasiłku stałego: 27 kwietnia 2021 r., natomiast świadczeń wychowawczych 500+ : 21 kwietnia 2021 r.
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KĘPNIE
ul. Ks. P. Wawrzyniaka 10
63 – 600 Kępno
Ogłasza nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych
Warunki jakie powinni spełniać kandydaci na opiekuna prawnego lub kuratora:
Opiekunem lub kuratorem może zostać osoba:
Opiekunem prawnym lub kuratorem nie może być osoba:
Obowiązki opiekuna prawnego i kuratora:
Wynagrodzenie za sprawowanie opieki:
Sąd opiekuńczy może przyznać (ale nie musi) opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej, jeżeli uzna, że wkład pracy opiekuna jest znaczny. Wynagrodzenie jest pokrywane z dochodów lub majątku osoby, dla której opiekun lub kurator jest ustanowiony. Jeśli osoba ta nie ma odpowiednich dochodów lub majątku, wynagrodzenie pokrywane jest ze środków publicznych i wypłacane przez ośrodek pomocy społecznej. Wysokość wynagrodzenia w stosunku miesięcznym, nie może przekroczyć 1/10 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres poprzedzający dzień przyznania wynagrodzenia.
Podstawa prawna:
Wymagane dokumenty:
Oświadczenie o:
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie wymaganych dokumentów w kopercie z dopiskiem ,, Kandydat na opiekuna prawnego/kuratora'' osobiście w sekretariacie Ośrodka, pocztą elektroniczną na adres tutejszego Ośrodka w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub za pośrednictwem poczty na adres: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kępnie ul. Ks.P. Wawrzyniaka 10, 63 – 600 Kępno.
Niech nadchodzące Święta Wielkanocne przyniosą Państwu wiele chwil radości, wypełnionych nadzieją budzącej się do życia wiosny i wiarą w sens życia. Pogody w sercu i szczęścia płynącego z faktu Zmartwychwstania Pańskiego.
Życzy
Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie wraz z pracownikami
W ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny rozpoczynamy cykl dziewięciu spotkań regionalnych, które będą się odbywać między 22 marca a 10 kwietnia online, na platformie Zoom. Zachęcamy Was do udziału w spotkaniu poświęconym Waszemu regionowi: będzie to okazja do poznania konsultantek/konsultantów regionalnych oraz innych organizacji z regionu.
Jednym z głównych założeń Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny jest bycie blisko obywatelek i obywateli, którzy chcą podejmować działania na rzecz społeczeństwa obywatelskiego. Dlatego organizujemy cykl dziewięciu spotkań, z których każde jest dedykowane innemu regionowi.
Podczas spotkań regionalnych omówimy najważniejsze założenia i wytyczne dotyczące pierwszego konkursu grantowego w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. Stworzymy też przestrzeń do współpracy, dzięki której będziecie mogli wymienić się doświadczeniami i pomysłami na działania oraz – opcjonalnie – znaleźć partnera do Waszego projektu.
Spotkania będą miały charakter interaktywny, dzięki czemu wszystkie osoby uczestniczące będą mogły zadać pytania, uzyskać przydatne informacje czy wyjaśnić wątpliwości.
W trakcie spotkań:
Dodatkowo będziecie mogli wziąć udział w:
Spotkania dla poszczególnych regionów odbywać się będą w godzinach 11:00–14:00 w następujące dni:
22 marca (poniedziałek) – Spotkanie regionalne dla województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego (region 1. dla województwa warmińsko-mazurskiego, tj. powiaty: ełcki, giżycki, gołdapski, kętrzyński, mrągowski, olecki, piski, szczycieński, węgorzewski)
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_22-03-2021
23 marca (wtorek) – Spotkanie regionalne dla województwa mazowieckiego i łódzkiego
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_23-03-2021
24 marca (środa) – Spotkanie regionalne dla województwa śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_24-03-2021
29 marca (poniedziałek) – Spotkanie regionalne dla województwa małopolskiego i świętokrzyskiego
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_29-03-2021
30 marca (wtorek) – Spotkanie regionalne dla województwa podkarpackiego i lubelskiego
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_30-03-2021
31 marca (środa) – Spotkanie regionalne dla województwa pomorskiego i warmińsko-mazurskiego (region 2. dla województwa warmińsko-mazurskiego, tj. powiaty: bartoszycki, braniewski, działdowski, elbląski, iławski, lidzbarski, nidzicki, nowomiejski, olsztyński, ostródzki)
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_31-03-2021
6 kwietnia (wtorek) – Spotkanie regionalne dla województwa zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego
Rejestracja: https://bit.ly/AO-regionalny_06-04-2021
7 kwietnia (środa) – Spotkanie regionalne dla województwa wielkopolskiego i lubuskiego
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_07-04-2021
10 kwietnia (sobota) odbędzie się dodatkowe spotkanie dla osób, które nie mogą wziąć udziału w spotkaniach odbywających się w ciągu tygodnia. To spotkanie będzie tłumaczone na polski język migowy.
Rejestracja: http://bit.ly/AO-regionalny_10-04-2021
Spotkania poprowadzą członkinie i członkowie Zespołu Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. Szczegółowy program wydarzeń można znaleźć tutaj.
Zapraszamy do udziału wszystkie zainteresowane osoby!
Pierwszy konkurs ogłosimy 17 marca, a wnioski będzie można składać do 17 maja br.
***
Przed rejestracją należy zapoznać się z Regulaminem spotkań online w ramach Programu
Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Rejestrację na spotkanie zamykamy o godz. 12:00 w poprzedzającym je dniu roboczym.
Link do wydarzenia (wraz z instrukcją korzystania z platformy Zoom) prześlemy do godz. 17:00 w dniu poprzedzającym spotkanie oraz na dwie godziny przed spotkaniem. Jeśli nie otrzymasz wiadomości z linkiem, skontaktuj się z Adrianą Skutyńską: adriana.skutynska@frsi.org.pl, 574 999 973.
Jeśli potrzebujesz pomocy w wypełnieniu formularza rejestracyjnego lub masz do nas pytania, zachęcamy do kontaktu z konsultantem i konsultantkami regionalnymi.
Fundacja Poland Business Run szuka kolejnych beneficjentów!
Fundacja Poland Business Run szuka osób po amputacji lub z dysfunkcjami narządów ruchu, którym pomogą biegacze dziesiątej edycji największej charytatywnej sztafety w Polsce. Nabór kandydatów na beneficjentów rozpoczął się 1 marca. W 2020 roku, mimo przeciwności, Fundacji udało się wesprzeć aż 71 beneficjentów z całej Polski.
Fundacja Poland Business Run pomaga osobom po amputacjach i z dysfunkcjami narządów ruchu. Bieg Poland Business Run jest flagowym wydarzeniem organizacji, które co roku gromadzi tysiące biegaczy z setek firm gotowych pomagać potrzebującym. W 2020 roku ze względu na pandemię bieg odbył się w formule wirtualnej. W ten sposób pracownicy firm z całego świata pomogli 71 beneficjentom.
Od 1 marca 2021 roku kolejne osoby z niepełnosprawnościami narządów ruchu mogą zgłaszać się do Fundacji Poland Business Run, by dołączyć do grona beneficjentów tegorocznego biegu. Forma wsparcia zależy od indywidualnej sytuacji każdej osoby, a jego wysokość wynosi maksymalnie 50 tys. zł, które można przeznaczyć na dofinansowanie do zakupu protez, sprzętu ortopedycznego czy rehabilitacyjnego, albo 5 tys. zł w przypadku rehabilitacji, nauki chodu, specjalistycznych, konsultacji medycznych i pomocy psychologicznej.
Jak się zgłosić?
Wypełnij, wydrukuj i podpisz wniosek, skompletuj pozostałe wymagane dokumenty. Wszystko wyślij pocztą (Fundacja Poland Business Run, ul. Siemiradzkiego 17/2, 31-137 Kraków). Skontaktujemy się z wybranymi osobami.
Wniosek, listę dokumentów, regulamin i wszystkie szczegóły znajdziesz na www.polandbusinessrun.pl w zakładce Beneficjenci > Jak zostać beneficjentem?.
Na dodatkowe pytania o dofinansowania odpowiedzą specjaliści z Działu Wsparcia, dostępni od wtorku do piątku w godz. 11.00-15.00 pod numerem tel. 504 485 979, lub pod adresem k.kaniewska@polandbusinessrun.pl.
Gmina Kępno pozyskała grant w wysokości 249 064, 47 zł w ramach projektu „STOP COVID-19. Bezpieczne systemy społeczne w Wielkopolsce” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa w ramach WRPO na lata 2014-2020.
W ramach grantu wypłacone zostaną dodatki do wynagrodzeń dla pracowników etatowych i nieetatowych faktycznie wykonujących pracę w bezpośrednim kontakcie z osobami lub rodzinami, które korzystają z pomocy i integracji społecznej. Pracownicy wykonują swoją pracę w środowisku rodzinnym, miejscu zamieszkania lub w bezpośrednim kontakcie z mieszkańcami-usługobiorcami usług opiekuńczych i wspierających.
Wartość dofinansowania stanowi 90% wartości zadania i wynosi 249 064,47 zł. Wkład własny Gminy i Spółdzielni Socjalnej "Szansa" to łącznie 27 673,83 zł, co stanowi 10% wartości zadania. Całkowita wartość projektu to 276 738,30 zł.
Grantem objętych zostanie 41 pracowników etatowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, w tym także personel Gminnego Ośrodek Wsparcia Rodziny w Kryzysie, Noclegowni, Całodziennego Klubu Seniora oraz Środowiskowego Domu Samopomocy, a także 22 pracowników etatowych i 55 nieetatowych (umowa zlecenie) zatrudnionych przez Spółdzielnię Socjalną „Szansa” na stanowiskach opiekunki lub asystenta osoby niepełnosprawnej. Dodatki do wynagrodzeń wypłacane będą za okres od stycznia do czerwca 2021 r.
Planowana wypłata świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń opiekuńczych oraz zasiłku stałego: 25 marca 2021 r., natomiast świadczeń wychowawczych 500+ : 22 marca 2021 r.